2. Ha egy dolgot lehetne tenni ami bármi másnál jobbá tehetné a legtöbb képet, akkor az egyszerűen az lenne, hogy ragasztunk egy nagy pöttyöt a kereső közepébe, hogy ne láthassuk mi van a kompozíciónk közepén. Kerüld el a középre szerkesztést, amikor csak lehetséges. Ha bármikor középre szerkesztett témával találkozunk, tudhatjuk, hogy a fotós össze volt zavarodva a mű létrehozásának céljait illetően. Nem azért csinálunk 'művészi' képeket, hogy megmutassuk valakinek, hogy valami hogyan néz ki. Ahhoz csak szemek kellenek (vagy objektívek). A művészetnek jelentéssel kell bírnia, érzelmeket, erőt és varázslatot hordoznia. Ne csak azt mutasd meg, hogy mi a téma, azt is mutasd meg, ami nincs benne a témában, mutasd meg mit jelent, mutasd meg miért létezik, hogyan létezik, hol és mikor létezik. Képzelj el egy regényt kizárólag leírásokból, cselekmény, motivációk, mélységek vagy drámák, fejlemények nélkül. A regény úgy csak tárgyi leírások gyűjteménye volna. Ugyanez vonatkozik a fényképekre is.
Brooks Jensen
Van mit tanulnom. :)))
Én szeretem a középre szerkesztett képeket....
VálaszTörlésLáthatod, hogy nálam is gyakran előfordul, de én nagyon ösztönösen készítem a képeim.
VálaszTörlés