2. Ha egy dolgot lehetne  tenni ami bármi másnál jobbá tehetné a legtöbb képet,  akkor az egyszerűen az lenne, hogy ragasztunk egy nagy pöttyöt a  kereső közepébe, hogy ne láthassuk mi van a kompozíciónk  közepén. Kerüld el a középre szerkesztést, amikor csak lehetséges.  Ha bármikor középre szerkesztett témával találkozunk, tudhatjuk,  hogy a fotós össze volt zavarodva a mű létrehozásának céljait  illetően. Nem azért csinálunk 'művészi' képeket, hogy megmutassuk  valakinek, hogy valami hogyan néz ki. Ahhoz csak szemek kellenek (vagy  objektívek). A művészetnek jelentéssel kell bírnia, érzelmeket,  erőt és varázslatot hordoznia. Ne csak azt mutasd meg, hogy mi a  téma, azt is mutasd meg, ami nincs benne a témában, mutasd meg mit  jelent, mutasd meg miért létezik, hogyan létezik, hol és mikor létezik.  Képzelj el egy regényt kizárólag leírásokból, cselekmény, motivációk,  mélységek vagy drámák, fejlemények nélkül. A regény úgy csak  tárgyi leírások gyűjteménye volna. Ugyanez vonatkozik a fényképekre  is.
Brooks Jensen
Van mit tanulnom. :)))

Én szeretem a középre szerkesztett képeket....
VálaszTörlésLáthatod, hogy nálam is gyakran előfordul, de én nagyon ösztönösen készítem a képeim.
VálaszTörlés